یعنی “من ریاضی را دوست دارم” روشی جهت آموزش مفاهیم پایه ریاضی، به کودکان ۳ تا ۷ سال است. این روش از طریق غنی سازی محیط آموزشی (بازی، داستان، نمایش خلاق، شعر، فعالیت های آموزشی گروهی و … ) مهارت های شناختی کودکان را افزایش می دهد و کودک را آماده ورود به آموزش های رسمی می کند. آموزش های این سیستم به صورت سلسله مراتبی و با توجه به مراحل رشد شناختی کودک توسط متخصصین طوری طراحی شده است که کودک در عین حالیکه بازی و تفریح می کند مفاهیم پایه و اصلی ریاضی را هم درک می کند. در این سیستم تمامی مفاهیم به صورت عینی و لمسی منتقل می گردد و دوره کامًلا کودک محور بوده و مدرس بیشتر یک هدایت گر است.
آی مت علاوه بر غنی سازی محیط آموزشی و پویایی آن (به صورت تعاملی با نیازهای متفاوت هر کودک، و نه آموزش استاتیک)، ضمن کاهش اضطراب ریاضی کودکان و افزایش مهارت های شناختی آنان، از روش پلکانی بهره می برد که طی آن آموزش ها علاوه بر چینش ساده به مشکل، آموزش های قبلی را نیز پوشش داده و کودک بدون هیچ گونه احساس فشار و یا دلزدگی، مطالب ساده و پیشرفته ریاضی را از طریق بازی، داستان، شعر و نمایش هایی که اکثرا خودش بازیگر آن است می آموزد.
براساس نظریات پیاژه و ویگوتسکی بازی، اصلیترین عامل رشد شناختی کودک است. کودکان در قالب بازی با درک واقعیتها و کنترل مهارتهای شخصی به تعادل دست مییابند. کودکان در خلال بازی، بهویژه بازیهای آموزشی، به مفاهیم ذهنی جدیدی دست مییابند و مهارتهای بهتری را کسب میکنند
کودکان همیشه به بازیهای مختلف علاقه مند هستند. آنها بازی کردن را قبل از راه رفتن و صحبتکردن شروع میکنند آنها وقتیکه مشغول بازی هستند از تمرکز و توجه بیشتری برخوردارند. بازی برای کودکان میتواند به عنوان یک ابزار مهم در یادگیری باشد. کودکان روزانه با ریاضی زندگی میکنند و با ریاضی رشد میکنند و از فرآیندهای ریاضی فراوانی هنگام بازی استفاده میکنند
مفاهیمی مثل عدد ، طول ، سطح ، حجم و…از مفاهیم پایه و بنیادین به حساب می آیند . این مفاهیم باید از کودکی ضمن بازی و تجربه به مرور در وجود بچه ها شکل گیرند .
بدترین نوع آموزش این مفاهیم آن است که آن ها را به طور مستقیم به کودکان بیاموزیم .
بچه ها باید خود به خود این مفاهیم را کشف کنند و ضمن بازی و تجربه عملی آنها را لمس نمایند ، تا هنگامیکه آنها را در قالب آموزش های رسمی مدرسه دریافت می کنند بتوانند تجارب قبلی خود را با آموخته های جدید تطبیق دهند …
چرا مبدعین این دوره آموزشی که از متخصصین بین المللی در امر آموزش هستند این دوره سنی را انتخاب کرده اند؟ چه دلایل علمی در این زمینه دارند؟
یکی از این دلایل ساختار مغز و تغییر و تحولات مربوط به مغز انسان در این دوره سنی است.
اگر به بافت مغز در این سن توجه شود مشاهده می گردد که طوفانی از تغییرات در مغز انسان در این دوره سنی بر پاست. در این دوره سنی بر خلاف زمان تولد سلولهای مغزی بشدت در حال فعالیت و تکثیر هستند. سلولهای مغزی بشدت با همدیگر ارتباط برقرار می نمایند. بنحدی که در هر ثانیه 700 سیانپس یا ارتباط بین سلول های مغزی رخ می دهد. به نحوی که اصطلاحا معماری یا تشکیل ساختار مغز در این ایام رخ میدهد.
یک برنامه آموزش ریاضی برای کودکان 3 سال به بالاست.تمام مفاهیم هیجده حوزه اصلی ریاضیات در طول سه سال و به روش concrete به کودکان آموزش داده می شود. بچه ها با بازی با واقعیت مفاهیم ریاضی آشنا می شوند.